• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fick reda på graviditet efter skuldsaneringsansökan

Lakira7766

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Juli 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Antar du vill fullfölja graviditeten trots det.
Överkonsumtion talar emot skuldsanering, nu föll du på annat krav.

Har inte läst om ett liknande scenario så vet inte ansöka kan man ju alltid göra, så du får ju prova.

Vet att det kommer bli lite jobbigt för dig när du väl behöver göra omprövningen och gå ner på föräldrapenningen, den processen var för mig 3 månader och du ska fortfarande betala enligt plan tills beslut kring omprövningen. Eftersom föräldrapenningen är rätt kass och kommer skilja sig rätt mycket i inkomst.

Går ju räkna ut vad du ska betala efter omprövningen men vet inte om KF accepterar du betalar in mindre dessa månader tills beslut.

min situation är knepig då jag upptäckte min graviditet i vecka 22, alltså försent för att fatta beslut om abort. Jag är tvungen att fullfölja graviditeten, har inget val.

Men jag ansökte ju dock innan jag upptäckte graviditeten, de sa att dem ska tillägga detta i min ansökan när jag informerade dem om graviditeten. Så jag hoppas verkligen att handläggaren får information om detta direkt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp